درباره لنز

گذاشتن و برداشتن لنز طبی در چشم

گذاشتن و برداشتن لنز طبی در چشم ساده تر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. وقتی چندین بار این کار را تمرین کنید روش این کار را می آموزید. برای شروع در این مطلب یک دوره آموزشی کوتاه برای افرادی که لنز طبی استفاده میکنند قرار دادیم تا به راحتی لنزهای طبی خودشان را در چشم خود بگذاردند و از آن خارج کنند. راهنمای مرحله به مرحله زیر را که توسط تیم فروشگاه لنز بیوتی تهیه شده را دنبال کنید.

چطور در چهار مرحله آسان لنز طبی را در چشم بگذاریم

  1. قبل از شروع: دستهای خود را با صابون (ترجیحا صبون مایع و بدون عطر آنتی باکتریال) بشویید و با حوله بدون پرز خشک کنیددقت کنید که نباید لنز ها با آب شهری یا آب معمولی ارتباط داشته باشند. پیشنهاد میکنیم لنزهای خود را همیشه با یک ترتیب مشخص در چشم بگذارید. مثلا ابتدا چشم راست بعد چشم چپ. به این صورت لنزهای خود را هیچوقت جابجا نمیگذارید.
  2. بررسی کنید که لنزها برعکس نباشند: رای این کار لنز را روی نوک انگشت خود قرار داده و اگر لنز شبیه یک فنجان بود و لبه های آن شبیه لبۀ فنجان بود لنز طبیعی است. بعضی از لنزهای طبی نشانه ای برای بررسی کردن برعکس بودن یا نبودن آن دارند.
  3. چشمهای خودتان را باز نگه دارید: با دست آزاد خود پلک بالایی را به آرامی نگه دارید تا چشمتان بسته نشود. با دستی که لنز روی آن است با انگشت دیگرش پلک پایینی را به آرامی بکشید.
  4. لنز طبی را در چشم بگذارید: دست خود را ثابت نگه دارید و لنز را روی چشم بگذارید. سپس به بالا نگاه کنید و به آرامی پلک خود را رها کنید و چشم خود را ببندید تا لنز به درستی روی چشم شما قرار بگیرد. این مراحل را برای چشم دیگر هم تکرار کنید.

چطور در چهار مرحله آسان لنز طبی را از چشم خود خارج کنیم

  1. مطمئن شوید دستانتان تمیز و خشک است: از چشم راست خود شروع کنید تا لنزها جابجا نشوند. به سمت بالا نگاه کرده و با انگشت میانی پلک پایین خود را با دقت و آرام بکشید.
  2. انگشت اشاره خود را به آرامی روی لنز قرار دهید: به سمت بالا نگاه کنید و با انگشت خود لنز را به آرامی سمت پایین بکشید تا لنز روی سفیدی چشم شما بیاید.
  3. لنز را به آرامی فشار دهید: لنز را بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار داده و لنز را بردارید. برای لنز چشم چپ خود هم این مراحل را تکرار کنید.
  4. بعد از برداشتن لنزها: اگر لنزهایتان لنز روزانه یا یکبار مصرف است آنها را دور بیاندازید. اما اگر لنز فصلی یا سالانه است آنها را به دقت با مایع شستشوی لنز تمیز و ضدعفونی کنید. هرگز لنزهای طبی خود را با آب شیر نشویید.
هرگز لنزهای طبی خود را با آب شیر یا آب معمولی نشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =