عمومی

تاثیر کم آبی بدن بر چشم، راه های درمان آن

خشکی چشم یکی عارضه شایع بین افراد است، در این مقاله روش های درمان خشکی چشم را شرح داده ایم.

سطوح بیرونی چشم برای عملکرد صحیح و راحت بودن به رطوبت و آب کافی نیاز دارد. بنابراین تاثیر کم آبی بدن بر چشم به صورت مستقیم و قابل ملاحظه ای احساس میشود ، زیرا کم آبی بدن هم روی عملکرد بینایی و هم بر راحتی چشم تأثیر می گذارد. در این مطلب به طور کامل به تفسیر تاثیر کم آبی بدن بر چشم و توضحات کوتاه در ارتباط با درمان خشکی چشم میپردازیم.

تاثیر کم آبی بدن بر چشم

تاثیر کم آبی بدن بر خشکی چشم

بیماری خشکی چشم هنگامی رخ می دهد که غدد اشکی قادر به تهیه اشک مناسب و یا کافی برای چشم نباشند. به دلایل زیادی اشک می تواند ناکافی و ناپایدار باشد. در این  صورت لایه اشکی به درستی سطح چشم را نمیپوشاند و این بی ثباتی اشک، منجر به التهاب و آسیب سطح چشم می شود.

مهمترین  و بیشترین جز تشکیل دهنده لایه اشک از آب تشکیل شده است. اگر بدن شما کم آب باشد ، این قسمت از لایه اشکی ممکن است کم باشد. در نتیجه ، سطح چشم شما ممکن است تحریک و دچار آسیب شود ، که می تواند منجر به تاری دید شود.

تاثیر کم آبی بدن بر چشم

کم آبی بدن منجر به خشکی چشم میشود.

علائم خشکی چشم عبارتند از:

  • سوزش
  • احساس وجود جسم خارجی (شن و ماسه در چشم)
  • حساسیت به نور

همچنین، خشکی چشم در موارد پیشرفته می تواند ملتحه چشم را به یک سطح خشن و غیر شفاف تبدیل کند، که باعث قطع نور ورودی می شود و وضوح دید را کاهش می دهد. با گذشت زمان یا تلاش برای تمرکز ممکن است متوجه افزایش خستگی چشم و سردرد شوید.

ناخنک چشم

عدم درمان به موقع خشکی چشم منجر به ایجاد ناخنک چشم وکاهش دید می گردد.

خشکی چشم؛ علت خشکی چشم و روش های درمان خشکی چشم

خشکی چشم در هر سطحی (اولیه تا پیشرفته) احساس ناراحتی ایجاد می کند. اگر چشمان شما خشک است، ممکن است چشمان شما بسوزد، اشک ریزش داشته باشد و یا احساس شن ریزه در چشم داشته باشید. ممکن است در موقعیت های خاص ، مانند هواپیما، در یک اتاق تهویه مطبوع که هوا در جریان است، هنگام دوچرخه سواری یا پس از چند ساعت تماشای صفحه کامپیوتر، علائم این بیماری را تجربه کنید. یکی از شایع ترین بیماری های چشم، خشکی چشم است که بسیاری از افراد از عوارض این بیماری رنج میبرند. این بیماری در بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی مشکلات زیادی را برای آنها بوجود می آورد. ما در این مطلب به توضیح خشکی چشم، علائم و روش های رفع خشکی چشم میپردازیم.

برای آشنایی با انواع خشکی چشم و راه های درمان آن اینجا کلیک کنید.

چگونه خشکی چشم ناشی از کم آبی بدن را رفع کنیم؟

استفاده از قطره و ژل اشک مصنوعی موضعی می تواند مفید باشد. هنگامی که احساس ناراحتی می کنید می توانید از قطره های روان کننده بدون نیاز به نسخه استفاده کنید. اگر علائم شدیدتری دارید ، ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشید.

آبرسانی و تغذیه مناسب می تواند به سلامت چشم کمک کند. نوشیدن آب بیشتر می تواند به تولید حجم بیشتری از اشک کمک کند. برخی ویتامین های خاص با اسیدهای چرب امگا 3 ، مانند مکمل های روغن ماهی ، می توانند به عملکرد بهتر غدد روغن کمک کرده و از تبخیر سریع اشک جلوگیری کنند.

اگر دچار خشکی چشم هستید بهتر است مقاله ی خشکی چشم را که به طور کامل در مورد علل خشکی چشم و راه های درمانی خانگی و دارویی خشکی چشم پرداختیم بخوانید.

درمان خشکی چشم با نوشیدن آب کافی:

نوشیدن آب بیشتر می تواند به بدن شما کمک کند تا حجم مناسبی از اشک تولید کند ، که برای جلوگیری از خشکی چشم مهم است. همچنین داشتن غدد اشکی سالم برای تولید اشک و غدد تولید کننده قسمت چربی اشک مهم است تا اشک زود تبخیر نشود.

برای رفع کم آبی بدن ، نوشیدن آب (ساده ، با طعم طبیعی یا گازدار) بهترین است.

نوشیدن آب کافی تاثیر بسیاری بر پیشگیری و درمان خشکی چشم دارد.

بهترین روش های درمان کم آبی بدن و خشکی چشم کدامند؟

خشکی چشم را می توان با استفاده از قطره های مرطوب کننده و ژل های روان کننده و با آبرسانی و تغذیه مناسب درمان کرد.

در گوشه هر چشم یک روزنه وجود دارد که بنام puncta نامیده می شود. اشک از طریق مجاری اشکی چشم به بینی و گلو وارد این دهانه می شود. می توان در هر سوراخ یک مانع قرار داد ، بسته شدن مجرای تخلیه اشک به بینی وگلو اجازه می دهد تا اشک  در  چشم باقی بماند و رطوبت چشم ادامه یابد ، نه اینکه بلافاصله تخلیه شود.

درمان خشکی چشم

استفاده از اشک مصنوعی برای جبران کم آبی بدن و درمان خشکی چشم توصیه میشود.

تاثیر کم آبی بدن بر گود شدن چشم

وقتی بدن شما کم آب می شود ، لایه های بافت متورم تر می شوند. پوست اطراف چشم شما در حال حاضر نازک تر از سایر قسمت های بدن است ، بنابراین هرگونه کاهش آب بدن مستقیما بر گودی زیر چشم قابل مشاهده است. در نتیجه ، کمبود آب بدن می تواند باعث شود که ناحیه چشم شما تیره تر ، تغییر رنگ داده ، فرورفته یا توخالی به نظر برسد.

کمبود آب بدن و گودی زیر چشم

نتیجه گیری: کمبود آب بدن تاثیر مستقیم بر سلامت چشم و بینایی دارد. برای پیشگیری از خشکی چشم شدید، کاهش دید و گود شدن زیر چشم به اندازه کافی آب بنوشید و در صورتی که به خشکی چشم مبتلا شده اید راه های رفع خشکی چشم را بخوانید و از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دو =