سلامت

چه مدت به وسایل دیجیتال نگاه کنیم؟

ما بیشتر ساعت های شبانه روز را با نگاه کردن به صفحه وسایل دیجیتال میگذرانیم.وسایل دیجیتال نقش اساسی در زندگی ما دارند. تحقیقات و نظرسنجی از 2000 بزرگسال انگلیسی نشان داده است که بطور میانگین 4.866 ساعت در سال را صرف خیره شدن به صفحه نمایش تلفن همراه، لپ تاپ، تلویزیون و دستگاه بازی می کنند.

آیا همه معتقدند که تمام این مدت زمان استفاده لازم است؟

64 درصد افراد مورد مطالعه اعتراف کردند که نمیدانند چطور باید این زمان را کاهش دهند به خصوص در این دوره که استفاده از این وسایل با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است.

تمام مدت زمانی که از وسایل دیجیتال استفاده میکنید اثرات مخربی بر چشم های شما میگذارد. بسیاری از افراد مورد مطالعه گفته اند که بعد از نگاه کردن به صفحه وسایل دیجیتال دچار سردرد،تاری دید و سایر علائم فشار دیجیتال بر چشم می شوند. این موارد نباید تعجب آور باشند. چرا که بسیاری از افراد حین استفاده از وسایل دیجیتال به چشمان خودشان استراحت نمی دهند. فراموش نکنیم که ساعات طولانی نگاه کردن به صفحه نمایش نه تنها تاثیر منفی بر سلامت جشم بلکه بر سلامت روانی هم تاثیر می گذارد.

بطور واضح می گوییم که ما استفاده از وسایل دیجیتال را اتفاقی بد معرفی نمی کنیم. بلکه وسایل دیجیتال کمک های بسیار بزرگی به بشر کرده است. وسایل دیجیتال نقش کلیدی در زندگی ما دارند، بعضی ها به وسیله وسایل دیجیتال کسب درآمد می کنند. اما اگر توصیه های متخصصین چشم و اپتومتریست ها را رعایت کنیم، میتوانیم سلامت چشم ها را حفظ کنیم.

بیشترین بخش سبک زندگی ما را استفاده از وسایل دیجیتال مثل تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ به خود اختصاص داده و تاثیرات بد آن را بر بینایی خود درک نمیکنیم. کاهش زمان استفاده از این وسایل دیجیتال باعث میشود تا به چشم های شما استراحت بیشتری داده شود و از خشکی چشم تا حد زیادی جلوگیری میشود.

همچنین این کاهش استفاده از وسایل دیجیتال به شما کمک میکند تا خواب راحت تر و بهتری داشته باشید. زیرا استفاده از این وسایل در هنگام عصر و شب باعث می شود تا بدن به راحتی نتواند برای خواب آرامش پیدا کند. خواب راحت باعث میشود تا چشم های شما حس و حال بهتری در شروع روز بعد داشته باشند.

اگر به واسطه شغل خود با وسایل دیجیتال زیاد کار میکنید پیشنهاد ما این است که از قطره مرطوب کننده و لغزاننده لنز اویزرو که در محصولات برای شما قرار داده ایم استفاده کنید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “چه مدت به وسایل دیجیتال نگاه کنیم؟

  1. Ahmad Azin گفت:

    salam aya ghatrei hast baraye man ke az laptop zyad estefade mikonam ??

    1. مدیر فروش گفت:

      با سلام. بله قطره آبی رنگ اویزور یکی از ویژگی هاش برای افرادی هست که از لپ تاپ و وسایل دیجیتال استفاده میکنند حتی اگر از لنز استفاده نکنید مناسب هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =