لنز بوش اند لومب طبی و رنگی، برای همه!

لنز بوش اند لومب طبی و رنگی (Bausch + Lomb) دید بسیار خوبی برای بیماران اعم از میوپ (نزدیک بین)، هایپروپ (دوربین)، آستیگمات یا پیرچشمی فراهم میکند.

بوش اند لمب یک شرکت محصولات بهداشتی چشم مستقر در لاوال، کبک، کانادا است. یکی از بزرگترین تامین کنندگان لنزهای چشمی، محصولات مراقبت از لنز، داروها، لنزهای داخل چشمی، و سایر محصولات جراحی چشم در جهان است. این شرکت در روچستر، نیویورک، در سال 1853 توسط جان باوش، بینایی‌شناس و هنری لومب، سازنده کابینت، تأسیس شد. امروزه شرکت بوش اند لمب حدود 21000 کارمند دارد و محصولات مراقبت های بهداشتی را به طور مستقیم یا غیرمستقیم در حدود 100 کشور تولید و به بازار عرضه می کند.

این شرکت همچنین لنزهای عکاسی، عدسی‌های عینک، میکروتوم‌ها، دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ را تولید کرد. شرکت بوش اند لمب از سال 1892 با همکاری شرکت Zeiss در آلمان لنزهای نوری تولید کرد. به این ترتیب، در پایان قرن 19، طیف محصولات بوش اند لمب شامل عینک، میکروسکوپ و دوربین دوچشمی، و همچنین پروژکتور، لنز دوربین و دیافراگم دوربین بود.

در سال 1965، بوش اند لومب حق اختراع لنزهای تماسی هیدروژل را به دست آورد. در سال 1971، پس از سه سال کار توسعه، دو سال برای تایید پزشکی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده و سرمایه گذاری سه میلیون دلاری، Bausch + Lomb لنزهای تماسی ساخته شده از Poly-HEMA را روانه بازار کرد. برخلاف لنزهای تماسی که قبلاً موجود بودند، از شیشه و لوسیت (شیشه اکریلیک) ساخته شده بودند، لنزهای جدید نرمتر بودند. آنها با نام تجاری “Soflens” به بازار عرضه شدند.

بوش اند لومب به یک شرکت جهانی تبدیل شد که یکی از بزرگترین تولید کنندگان لنزهای تماسی است. امروزه حدود 13000 کارمند در 36 کشور برای این شرکت کار می کنند. رقبا در بازار بین المللی محصولات مراقبت از چشم عبارتند از Johnson & Johnson، Allergan، Alcon و Ciba Vision (Novartis)، MSD-Chibret و CooperVision.

تولید لنزهای تماسی همچنان 28 درصد از گردش مالیبوش اند لومب را در سال 2001 به خود اختصاص داده است و آن را به فعالیت اصلی تجاری آن تبدیل کرده است. محدوده لنزهای تماسی نرم “SofLens One Day” باید هر روز عوض شود. مجموعه محصولات شامل لنزهای با کیفیت بالاتر مانند لنزهای “SofLens Comfort” یا “Sequence” است که پس از دو هفته قابل تغییر هستند. “SofLens66 Toric” به طور ویژه برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم طراحی شده است. لنزهایی از طیف “بوستون” نفوذپذیری اکسیژن بالاتری دارند و برای افرادی که چشم های حساس یا خشک دارند مناسب تر هستند. جدیدترین و پیشرفته ترین محدوده لنز “PureVision” نام دارد. این لنزها به قدری اکسیژن پذیر هستند که می توانند تا 30 روز در چشم باقی بمانند بدون اینکه در شب بیرون بیایند. دومین تجارت بزرگبوش اند لومب، تولید محصولات مراقبت از لنز است. علاوه بر محلول‌های پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده ساده برای لنزهای نرم و سخت، محلول‌های خنثی pH برای افرادی با چشم‌های حساس در دسترس هستند.

مواد اولیه ی منحصر به فرد کمپانی ساخت انواع لنز بوش اند لمب در برابر رسوبات بسیار مقاوم است. این لنزهای چشمی مقاومت بالایی در برابر رسوب پروتئین دارند.

معرفی انواع لنز بوش اند لومب:

  •  لنز طبی نزدیک بینی / دوربینی بوش اند لومب

با استفاده از فن آوری های جدید و مواد نوآورانه، لنزهای تماسی نرم را برای اصلاح طیف وسیعی از عیوب انکساری از جمله دوربینی و نزدیک بینی ارائه می دهد.

این دسته از لنزها شامل محصولات زیر هستند:

  • لنز طبی آستیگمات بوش اند لمب

لنزهای تماسی آستیگماتیسم بوش اند لومب برای افرادی که تا کنون از عینک استفاده میکردند و حال تمایل به استفاده از لنز های تماسی هم دارند ایده آل هستند. و بیماران آستیگماتیکی که تا کنون از لنز های رفع نزدیک بینی استفاده میکردند اما به دنبال قدرت بینایی بهتر هستند میتوانند با لنز های آستیگمات بوش اند لمب دید بهتری را تجربه کنند.

این دسته از لنزها شامل محصولات زیر هستند:

  • لنز طبی پیرچشمی بوش اند لومب

 لنز های دوکانونه بوش اند لومب Bausch+Lomb برای افراد بالای چهل سال که برای داشتن دید واضح به دو عینک دور و نزدیک نیاز دارند، اما میخواهند دو عینکی بودن را کنار بگذارند و بتوانند از یک لنز طبی به جای دوی عینک استفاده کنند، دید استثنایی در هر مسافتی (هم دور و هم نزدیک) را ایجاد میکند.

  • لنز افاکیا بوش اند لومب

لنزهای بوش اند لمب مناسب برای تصحیح آفاکیا چشم (برای اصلاح دید نوزادانی که با آب مروارید مادرزادی به دنیا می آیند). 

  • لنز هارد یا سخت:

لنز های هارد برای اصلاح آستیگمات بالا یا قوز قرنیه از محصولات بوستون و لنز بوش اند لمب می باشد.

  • لنز  طبی و رنگی بوش اند لومب:

لنز های رنگی بوش اند لمب (SofLens Natural Colors) به شما کمک می کند تا در هر موقعیت باحداکثر راحتی احساس زیبایی بی نظیری داشته باشید. با استفاده از فناوری چاپ رنگی پیشرفته در لنز های رنگی بوش اند لومب، جوهر در داخل هسته لنز چاپ می شود که  علاوه بر راحتی فوق العاده امکان زمان پوشیدن بیشتری دارد. لنز رنگی بوش اند لمب دارای یک طرح دو منحنی برای بهبود عملکرد است. لنزهای چشمی سافلنز SofLens Natural Colors فقط برای استفاده روزانه نشان داده شده اند و نباید با آن بخوابید.

استفاده از لنز های رنگی این کمپانی مانند سایر انواع لنز بوش اند لومب در صورت رعایت اصول استفاده از لنز های تماسی، به هیچ عنوان منجر به عفونت و یا خشکی چشمی نمیشوند.

لنز رنگی بوش اند لومب (BAUSCH & LOMB colors)

بدون شک از بین لنزهای رنگی فصلی و سالانه، بهترین و راحت ترین لنز های طبی رنگی نوع فصلی آنها هستند.
لنز بوش اند لمب رنگی فصلی محصول کشور آمریکا از معدود لنزهای چشمی سیلیکون هایدروژل موجود در بازار ایران است که قابلیت اکسیژن رسانی این لنز ها تا ۶ برابر بیشتر از لنز های دیگر است.

لنز رنگی بوش اند لومب نچرال کالر
این محصول علاوه بر کیفیت و راحتی بی نظیر لنز های چشمی در رنگ آمیزی نیز سبکی طبیعی و خاص داشته که این محصول را در زمره ی محبوب ترین لنز های طبی رنگی قرار داده است. اطلاعات این محصول در جدول زیر مشخص شده است:

انحنا8.6 mm
برندBausch & Lomb
مدت استفادهفصلی
کشور سازندهآمریکا
قطر لنز14.0 mm
ماده سازندهEtafilcon A
درصد آب لنز% 39
نوع لنزنرم

برای خرید لنز بوش اند لومب رنگی و طبی رنگی اینحا کلیک کنید.

لنز بوش اند لومب اولترا (ULTRA)

افرادی که از لنز طبی اولترا بوش اند لومب (Ultra Bausch+Lomb) استفاده می کنند، حتی پس از یک ماه کامل استفاده، رضایت خود را 90 از 100 اعلام کرده اند.

لنز طبی اولترا بوش اند لمب برای افرادی که چشم آنها آستیگمات دارد و به دنبال دید واضح هستند مناسب است.

یک مطالعه کلینیکی یک ساله و جامع نشان داد که لنزهای اولترا بوش اند لومب سطح راحتی استثنایی را هنگام استفاده برای مصرف طولانی فراهم می کند. لنزهای طبی اولترا برای استفاده روزانه به مدت یک ماه یا استفاده دائم (شبانه روزی) تا هفت روز تولید و تایید شده است.

مانند هر لنز چشمی دیگر در صورت عدم رعایت بهداشت لنز طبی اولترا بوش اند لومب، می تواند منجر به آسیب به چشم شود، و مطالعات بالینی نشان داده است که هنگام استفاده از لنزها در طول شب، خطر واکنش های جانبی جدی افزایش می یابد. ضروری است که بیماران جهت استفاده صحیح از لنزها و محصولات مراقبت از لنز، راهنمای مراقبت از لنز که در زیر آمده است را رعایت کنند.

برای خرید لنز بوش اند لومب اولترا برای چشم های دچار آستیگمات اینجا کلیک کنید.

 لنز بوش اند لومب بایوترو (Biotrue)

لنز های طبی یک روزه بایوترو بوش اند لومب (Biotrue) اکنون با پارامترهای توسعه یافته متناسب با بیماران دوربین، نزدیک بین و آستیگمات بالا به بازار ارائه شده اند. لنز روزانه بایوترو بوش اند لمب برای استفاده یک روز مناسب هستند.

لنز روزانه بایوترو بوش اند لومب

لنز طبی روزانه بوش اند لومب

  • لنز های طبی بایوترو، بیشترین رطوبت را در بین لنزهای طبی دیگر دارند..
  • لنز روزانه بوش اند لومب بایوترو رطوبت خود را برای 16 ساعت کامل حفظ می کند.
  • این لنزها بیشتر حاوی PVP (پلی وینیل پیرولیدون) هستند، PVP یک پلیمر آب دوست است.
  • سورفاکتانت برای حفظ هیدراتاسیون لنز اضافه می شود Poloxamer 407 که به ایمنی سطح رطوبت بالا کمک می کند.
  • سورفاکتانت به طور طبیعی به سطح لنز بایوترو می رود، یک مانع از دست دادن اشک چشم می شود و به این روش اشک چشم را حفط میکند و منجر به خشکی چشم نمی شود.
  • 78٪ حجم این لنز را آب اشک تشکیل می دهد.

هشدار:

لنزهای تماسی یووی جایگزین عینک محافظ جذب کننده اشعه ماورا بنفش مانند عینک آفتابی نمی شوند، زیرا به طور کامل چشم و اطراف آن را نمی پوشاند. اثربخشی استفاده از لنزهای چشمی بوش اند لومب جذب کننده اشعه ماورا بنفش در پیشگیری یا کاهش بروز اختلالات چشمی مرتبط با قرار گرفتن در معرض نور UV در حال حاضر مشخص نشده است. طبق دستورالعمل باید از عینک های جذب کننده UV یا همان عینک آفتابی استفاده کنید.

توجه:

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش در دراز مدت یکی از عوامل خطر مرتبط با آب مروارید است. قرار گرفتن در معرض  این اشعه بر اساس عوامل مختلفی از جمله شرایط محیطی (ارتفاع ، جغرافیا ، پوشش ابر) و عوامل شخصی (میزان و ماهیت فعالیت های خارج از منزل) است. لنزهای تماسی ماورا بنفش به محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک می کنند. با این حال، مطالعات بالینی برای نشان دادن  اینکه استفاده از لنزهای چشمی بوش اند لمب UV باعث کاهش خطر ابتلا به آب مروارید یا سایر اختلالات چشم می شود تابحال انجام نشده است.

لنز های یک روزه بایوترو بوش اند لومب برای تمام شرایط چشمی اعم از نزدیک بینی، آستیگمات و حتی پیر چشمی قابل سفارش اند.

  • اصلاح آستیگمات با لنز بوش اند لومب بایوترو  Bio True Bausch+Lomb:

با فناوری کنترل چرخش لنز آستیگمات در چشم، 94% بیماران در طول روز با لنز بوش اند لمب بایوترو بینایی راحت را تجربه کردند.

همچنین باعث کاهش هاله و تابش خیره کننده می شود.

  • اصلاح پیرچشمی با لنز بایوترو بوش اند لومب  BIO TRUE Bausch+Lomb:

 از هر 5 بیمار 4 نفر با موفقیت در یک جلسه معاینه و فیت لنز های بایفوکال بوش اند لومب به رضایت و دید عالی میرسیدند.

  • 3-Zone Progressive Design برای دید واضح و روشن در تمام روز: 

منطقه طراحی پیشرو دید دو چشمی واضحی را در تمام مسافت ها ارائه می دهد. انتقال راحت بین 3 منطقه دید لنز (منطقه دید دور،میانه و نزدیک) سازگاری آسان بین فواصل کلیدی را فراهم می کند، برای داشتن دید عالی با لنز پیر چشمی، لنز اصلاح پیر چشمی بایوترو بوش اند لمب را تهیه کنید.

برای خرید لنز بوش اند لمب بایوترو اینجا کلیک کنید.

ویژگی های طبی لنز های بایوترو بوش اند لمب:

MATERIALnesofilicon A
LENS MATERIAL TECHNOLOGYSurface Active Technology
WATER CONTENT78%
OXYGEN TRANSMISSION42 Dk/t at -3.00D
VISIBILITY TINTLight Blue
MODALITYDaily disposable; Daily wear indication
UVA/UVBYes
Biotrue ONEday
BASE CURVE8.6 mm
DIAMETER14.2mm
CENTER THICKNESS0.1 mm @ -3.00D
POWERSPL to -6.50D (0.25D steps); -7.00D to -12.00D (0.50D steps); +0.25D to +6.00D (0.25D steps)
ASPHERIC OPTICSYes
Biotrue ONEday for Presbyopia
LENS DESIGN TECHNOLOGY3-Zone Progressive Design, center-near aspheric optics
BASE CURVE8.6 mm
DIAMETER14.2mm
CENTER THICKNESS0.1 mm @ -3.00D
SPHERIC POWERS+6.00D to -9.00D (in 0.25D steps, including plano)
ADD POWERSLow: +0.75D to +1.50D spectacle Add; High: +1.75D to +2.50D spectacle Add
Biotrue ONEday for Astigmatism
LENS DESIGN TECHNOLOGYPeri-ballast
BASE CURVE8.4 mm
DIAMETER14.5 mm
ORIENTATION MARKOrientation mark at 6 o’clock

لنز بوش اند لومب پیورویژن2 (Purvision2)

لنزهای تماسی بوش اند لومب پیورویژن2 (PureVision2) برای روزهای کاری طولانی تر و ساعتها کار با دستگاه های دیجیتال بهتریت توصیه ما به شماست. خواسته های چشم ما هرگز بیشتر از راحتی که لنز پیورویژن2 بوش اند لمب ایجاد میکند نبوده است. به همین دلیل لنزهای چشمی PureVision2 طراحی شده است، تا دید واضح و راحتی را که بیماران نیاز دارند فراهم کند.

لنز طبی بوش اند لومب پیورویژن 2

 

مزایای لنز پیورویژن 2 بوش اند لومب:

  • هنگام استفاده از دستگاه های دیجیتال یا در شرایط کم نور ، دید واضحی ارائه می دهد.
  • طراحی لنز نازک
  • احساس طبیعی برای راحتی فوق العاده در طول روز را فراهم می کند.
  • تنفس استثنایی -130 dk/t – اکسیژن مورد نیاز چشم ها را تأمین می کند.
  • برای استفاده طولانی تا 30 روز / در صورت استفاده کمتر تا 3ماه 
  • این محصول به بیماران امکان خوابیدن با لنزهای خود را می دهد.
  • راحتی بسیار در طول روز برای سلامت چشم

برای خرید لنز بوش اند لومب پیورویژن2 اینجا کلیک کنید.

مزایای لنز بوش اند لومب پیورویژن ۲ برای چشم آستیگمات:

  • طراحی شده برای کاهش انحراف های کروی سیلندر و اسفر لنز توریک.
  • بینایی باورنکردنی برای افرادی که چشمشان دارای آستیگمات است و می خواهند یک دید عالی داشته باشند.
  • تکنولوژی منحصربفرد Auto Align Design برای دید واضح تر.
  • ثبات بالای لنز آستیگمات بوش اند لومب در چشم.
  • طراحی باریک و گرد لبه های لنز آستیگمات بوش اند لومب برای راحتی بیشتر در چشم.

در هر یک از شرایط  زیر نباید از لنز آستیگمات بوش اند لومب مدل پیورویژن ۲ استفاده کنید:

  • وجود التهاب یا عفونت حاد در اتاق قدامی چشم.
  • وجود هرگونه بیماری چشمی، آسیب یا ناهنجاری که روی قرنیه، ملتحمه یا پلک ها تاثیر می گذارد.
  • خشکی چشم
  • • هیپوستیزی قرنیه (کاهش حساسیت قرنیه)
  • هر بیماری سیستمیک که ممکن است چشم را تحت تاثر قرار دهد یا با استفاده از لنز طبی مبالغه کند.
  • واکنش های آلرژیک سطح چشم یا بافت اطراف آن که ممکن است با استفاده از لنز طبی فصلی ایجاد یا تشدید بشوند.
  • وجود هرگونه عفونت در قرنیه (باکتریایی، قارچی یا ویروسی)
  • وجود قرمزی چشم یا سوزش چشم

برای خرید لنز بوش اند لمب پیورویرژن2 آستیگمات اینجا کلیک کنید.

لنز بوش اند لومب سافلنز Soflens

همه بیماران به لنزهای طبی یکبار مصرف بوش اند لمب سافلنز نیاز دارند اگر چه ممکن است خودشان این را ندانند. زیرا:

  • لنز سافلنز دید استثنایی را در تمام روز حتی در نور کم فراهم می کند.
  • تکنولوژی ساخت لنز سافلنز، ComfortMoist Technology راحتی خارق العاده روزانه را فراهم می کند.
  • ترکیبی از طراحی لنزهای نازک و رطوبت مداوم برای بیمارانی که می خواهند لنز طبی روزانه مصرف کنند بسیار مناسب است

لنزهای بوش اند لومب سافلنز یک روزه، دید واضح و راحتی را به مصرف کننده ارائه می دهند، بنابراین بیماران با لنز چشمی روزانه می توانند از لنز طبی مخصوص هر روز، نهایت استفاده را ببرند. از مزایای دیگر لنز های روزانه بوش اند لمب اینکه بدون جمع شدن روز به روز رسوبات، هر روز بدون نیاز به تمیز کردن لنزهای تازه و جدید استفاده میشود.

مزایای لنز سافلنز بوش اند لومب:

  • برای کسانیکه برای اولین بار از لنز تماسی استفاده میکنند مراقبت از لنز های یک روزه بوش اند لمب آسان است،
  • یک گزینه سالم، ایده آل برای مدرسه، ورزش و سایر فعالیت ها
  • نگرانی کمتر در مورد لنزها (گم شدن لنز ، خشک شدن لنز و …)
  • بدون نیاز به مایع لنز و شستشوی لنز

ویژگی ها و مزایای اصلی:

  • یک شروع عالی برای افرادی که جدیدا میخواهند لنز طبی استفاده کنند،
  • یک ارتقا راحتی برای بیمارانی که لنزهای ماهانه استفاده میکردند، زیرا لنزهای روزانه بوش اند لمب راحتی بیشتری به همراه دارند.
  • طراحی لنز نازک
  • راحت در طول روز، بدلیل ComfortMoist Technology ، بیماران می توانند هر روز از این لنز بیشترین استفاده را ببرند.
  • کیفیت بالا برای دید واضح، حتی در شرایط کم نور
  • بدون نیاز به تمیز کردن و بدون نگهداری

برای خرید لنز بوش اند لومب سافلنز اینجا کلیک کنید.

همان طور که به تفسیر درمورد انواع لنز طبی و رنگی بوش اند لومب پرداختیم، لنز های چشمی بوش اند لمب با تنوع بالا برای تمام افراد با شرایط چشمی متفاوت پیشنهاد های ویژه ای دارد. اگر در انتخاب لنز مناسب چشم تان تردید دارید، کارشناسان فروشگاه تخصصی لنز بیوتی جهت مشاوره در خدمت شما هستند.

منبع:

برگرفته از سایت رسمی کمپانی بوش اند لومب 

https://en.wikipedia.org/wiki/Bausch_%26_Lomb